do góry
Kalendarium wydarzeń
poprzedni miesiąc maj 2024 następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje z witryny, dodaj swój adres e-mail.

Strona główna / Urząd / Aktualności

Aktualności

Zwolnienia z podatku od nieruchomości 2014-02-10

Uprzejmie informuję, ze aktualnie prowadzone są prace nad przyjęciem przez Radę Miejską w Zatorze Uchwały dot. zwolnień z podatku od nieruchomości od prowadzonej działalności gospodarczej w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Zator

W ramach prowadzonych konsultacji społecznych udostępniamy roboczy projekt Uchwały i prosimy o zgłaszanie uwag najpóźniej do 19.02.2014r. na mail podatki@zator.pl.
Szczegółowych Informacji w tym zakresie udziela Referat Podatków Urzędu Miejskiego w Zatorze tel. 33 8412 215 wew. 12, e - mail podatki@zator.pl.

Projekt
 
 
Uchwała Nr …………..
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia …………..
 
w sprawie: zwolnień od podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis
na terenie Gminy Zator
 
 
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 23 maja 2013 r. poz. 594 z późniejszymi zmianami) i art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych  ( tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.)
 
Rada Miejska w Zatorze
uchwala, co następuje:
§ 1 Regulacja uchwały
1.     Niniejsza uchwała reguluje zwolnienia od podatku od nieruchomości stanowiące pomoc de minimis w rozumieniu Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. L 352 z 24.12.2013, str. 1-8)
2.     Uchwała nie ma zastosowania do:
1)  pomocy przyznawanej przedsiębiorcom działającym w sektorach rybołówstwa i akwakultury, objętych rozporządzeniem Rady (WE) nr 104/2000;
2)   pomocy przyznawanej przedsiębiorcom zajmującym się produkcja podstawową produktów rolnych;
3)   pomocy przyznawanej przedsiębiorcom prowadzącym działalność w sektorze przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych w następujących przypadkach:
- kiedy wysokość pomocy ustalana jest na podstawie ceny lub ilości takich produktów nabytych od producentów podstawowych  lub wprowadzonych na rynek przez przedsiębiorstwa objęte pomocą,
- kiedy przyznanie pomocy zależy od faktu przekazania jej w części lub w całości producentom podstawowym;
4)      pomocy przyznawanej na działalność związaną z wywozem do państw trzecich lub państw członkowskich, tzn. pomocy bezpośrednio związanej z ilością wywożonych produktów, tworzeniem i prowadzeniem sieci dystrybucyjnej lub innymi wydatkami bieżącymi związanymi z prowadzeniem działalności wywozowej;
5)  pomocy uwarunkowanej pierwszeństwem korzystania z towarów krajowych w stosunku do towarów sprowadzanych z zagranicy;
6)    pomocy przyznawanej przedsiębiorcom znajdującym się w trudnej sytuacji, w rozumieniu Wytycznych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw (Dz. Urz. UE C 244 z 01.10.2004 roku);
7) przedsiębiorstw, wobec których toczy się postepowanie upadłościowe, likwidacyjne;
8)   nieruchomości zajętych na prowadzenie stacji paliw;
9) przedsiębiorców zalegających w stosunku do Gminy Zator z zapłatą podatków lub innych należności pieniężnych, w tym także takich, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy Ordynacja podatkowa;
10) przedsiębiorców nie mających siedziby lub oddziału na terenie Gminy Zator;
11) przedsiębiorstw świadczących usługi o charakterze użyteczności publicznej;
12) przedsiębiorców, którzy nie zgłosili zamiaru skorzystania ze zwolnienia w okresie 12 miesięcy od zakończenia inwestycji na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały;
13) pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego, przebywających na urlopie macierzyńskim, wychowawczym lub ojcowskim.
 
§ 2 Przedmiot i warunki zwolnienia
1.     Zwalnia się od podatku od nieruchomości grunty, budynki, budowle lub ich części zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej, w których dokonano inwestycji powodujących powstanie nowych miejsc pracy. Zwolnienie ma zastosowanie do podatników podatku od nieruchomości, o których mowa art. 3 ust. 1ustawy z dnia 12.01.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.).
2.     Zwolnienie przysługuje, jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia zostanie utrzymany przez cały okres zwolnienia.
3. Zwolnienie z podatku od nieruchomości z tytułu tej samej inwestycji może być przyznane jeden raz.
4.  Zwolnienie stosowane jest od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zgłoszono zamiar skorzystania ze zwolnienia i udokumentowano prawo do tego zwolnienia. W przypadku udokumentowania prawa do zwolnienia w czasie trwania roku podatkowego, zwolnienie przysługuje proporcjonalnie do ilości miesięcy w danym roku podatkowym, w kwocie odpowiadającej okresowi zwolnienia. W kolejnych latach podatkowych zostanie ustalone zwolnienie na pozostałą do wykorzystania część zwolnienia.
5.    Wartość zwolnienia od podatku od nieruchomości łącznie z wartością innej pomocy de minimis uzyskanej przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą w roku ubiegania się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat nie może przekroczyć kwoty stanowiącej  równowartość 200 tys. euro, w przypadku podmiotu gospodarczego działającego w sektorze transportu drogowego – 100 tys. euro.
6.     Jeżeli łączna kwota pomocy przewidziana w ramach niniejszej uchwały przekracza pułap określony w § 2 ust. 5, zwolnienie od podatku od nieruchomości na podstawie niniejszej uchwały nie przysługuje przedsiębiorcy, nawet w odniesieniu do części, która nie przekracza tego pułapu.
7.     Równowartość pomocy w euro ustala się według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielenia pomocy.
8.     Zwolnienie przysługuje na okres:
1)      6 miesięcy – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 5 nowych miejsc pracy;
2)      1 roku – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 10 nowych miejsc pracy;
3)      2 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 20 nowych miejsc pracy;
4)      3 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 40 nowych miejsc pracy;
5)      4 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 60 nowych miejsc pracy;
6)      5 lat– jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 90 nowych miejsc pracy;
7)     6 lat – jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 120 nowych miejsc pracy;
8)     7 lat - jeżeli w wyniku nowej inwestycji utworzono co najmniej 150 nowych miejsc pracy.
 
 
 
§ 3 Dokumenty
1.     Podatnik (przedsiębiorca)  ubiegający się o zwolnienie zobowiązany jest do złożenia:
1)   zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy na warunkach określonych w niniejszej uchwale na druku stanowiącym załącznik nr 1 do uchwały,
2)   oświadczenia przedsiębiorcy na druku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,
3)    informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej uchwały,
4)    zaświadczeń o uzyskanej przez przedsiębiorcę pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, potwierdzone za zgodność z oryginałem  albo oświadczenia o nieskorzystaniu z pomocy de minimis w tym okresie, stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszej uchwały,
5) oświadczenia o średniomiesięcznym zatrudnieniu, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszej uchwały,
6)  deklaracji lub informacji na podatek od nieruchomości wykazując nieruchomości podlegające zwolnieniu;
7) wypełnionego formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wraz ze sprawozdaniami finansowymi za okres 3 lat obrotowych, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311).
8) oświadczenia dotyczącego powiązanych jednostek gospodarczych, na druku stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszej uchwały,
9)      przedłożyć w żądanym terminie – na wniosek organu udzielającego pomocy – dodatkowych informacji niezbędnych dla jej oceny oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania.
2.     Podatnik (przedsiębiorca) korzystający ze zwolnienia zobowiązany jest:
1)      pisemnie zawiadomić organ udzielający pomocy o utracie warunków zwolnienia, najpóźniej w terminie 14-tu dni od powstania okoliczności powodujących utratę tych warunków,
2)      w terminie do 31 stycznia roku podatkowego do złożenia, organowi udzielającemu pomocy:
a)      deklaracji ZUS DRA oraz ZUS RCA za miesiące ubiegłego roku objęte zwolnieniem, potwierdzone za zgodność z oryginałem,
b)     oświadczenia przedsiębiorcy, że jego przedsiębiorstwo nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej, na druku stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszej uchwały,
c)    informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis, na druku stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej uchwały,
d) oświadczenia dotyczące stanu zatrudnienia na dzień 1 stycznia, na druku stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszej uchwały
3)      przedłożyć w żądanym terminie – na wniosek organu udzielającego pomocy – dodatkowych informacji niezbędnych dla jej oceny oraz prawidłowego jej nadzorowania i monitorowania.
 
 
§ 4 Utrata prawa do zwolnienia
1.     Podatnik, który nie dopełnił obowiązku terminowego zawiadomienia organ udzielający pomocy o utracie warunków do zwolnienia, traci prawo do tego zwolnienia poczynając od początku roku podatkowego, w którym utracił te warunki. Wówczas podatek niezapłacony staje się zaległością podatkową, którą przedsiębiorca jest zobowiązany uregulować wraz z odsetkami za zwłokę.
2.     Podatnik, który w terminie określonym w § 3 ust. 2 pkt 1 zawiadomi organ udzielający pomocy o utracie warunków do zwolnienia, traci prawo do tego zwolnienia poczynając od pierwszego dnia  miesiąca następującego po tym, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę tego prawa.
3. Podatnik, który podał nieprawdziwe dane organowi udzielającemu pomocy co do spełnienia warunków, od których uzależnione jest zwolnienie z płatności podatku od nieruchomości, traci prawo do tego zwolnienia poczynając od początku roku podatkowego, w którym obowiązywało zwolnienie na podstawie nieprawdziwych danych. Wówczas podatek niezapłacony staje się zaległością podatkową, którą przedsiębiorca jest zobowiązany uregulować wraz z odsetkami za zwłokę.
4.     Podatnik, który w trakcie trwania zwolnienia nie dotrzyma terminu przedłożenia dokumentów o których mowa w § 3 traci prawo do tego zwolnienia poczynając od początku roku podatkowego, w którym zobowiązany był przedłożyć dokumenty. Wówczas podatek niezapłacony staje się zaległością podatkową, którą przedsiębiorca jest zobowiązany uregulować wraz z odsetkami za zwłokę.
5.     Podatnik, który w trakcie trwania zwolnienia będzie posiadał zaległości w stosunku do Gminy Zator z zapłatą podatków lub innych należności pieniężnych, w tym także takich, do których nie mają zastosowania przepisy ustawy Ordynacja podatkowa, traci prawo do tego zwolnienia poczynając od pierwszego dnia  miesiąca następującego po tym, w którym wystąpiły zaległości na rzecz Gminy Zator.
6. W przypadku zaistnienia zdarzeń losowych mających wpływ na poziom zatrudnienia, podatnik ma obowiązek w terminie do 7 dni poinformować o tym fakcie tutejszy urząd i uzupełnić poziom zatrudnienia w terminie do 14 dni od dnia wystąpienia zdarzenia losowego.
7. Każdy przedsiębiorca korzystający z pomocy de minimis jest zobowiązany do przechowywania dokumentacji przez okres 10 lat, licząc od dnia uzyskania takiej pomocy.
 
§ 5 Definicje
Ilekroć w uchwale jest mowa o:
1.     organie udzielającym pomocy – rozumie się przez to Burmistrza Zatora.
2. przedsiębiorcy - rozumie się przez to każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą (oferujący towary i / lub usługi na rynku).
3.     dniu udzielenia pomocy – należy przez to rozumieć dzień, w którym podmiot ubiegający się o pomoc publiczną nabył prawo do otrzymania tej pomocy, a w przypadku gdy udzielenie pomocy w formie ulgi podatkowej następuje na podstawie aktu normatywnego, bez wymogu wydania decyzji:
a) dzień, w którym zgodnie z odrębnymi przepisami upływa termin złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy,
b) dzień faktycznego przysporzenia korzyści finansowych – w przypadku braku obowiązku złożenia deklaracji albo innego dokumentu określającego wartość pomocy.
4.     nowej inwestycji – rozumie się przez to inwestycję, powstałą na podstawie ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę, która powoduje przyrost podstaw opodatkowania w podatku od nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
5. rozpoczęcie inwestycji – rozumie się przez to dzień, w którym decyzja pozwolenia na budowę stała się ostateczna.
6. zakończenie inwestycji – rozumie się przez to dzień, w którym decyzja pozwolenia na użytkowanie obiektu stała się ostateczna.
7.     nowych miejscach pracy – rozumie się przez to miejsca pracy utworzone w trakcie realizacji inwestycji, nie później niż 12 miesięcy od jej zakończenia. Dotyczą pracowników zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Zator, zatrudnionych na podstawie umowy o pracę u przedsiębiorcy na terenie Gminy Zator, w przeliczeniu na pełne etaty, z zastrzeżeniem punktów a i b.
W przypadku:
a) przedsiębiorstw, które prowadzą działalność gospodarczą powyżej 12 miesięcy przed rozpoczęciem inwestycji - rozumie się przez to przyrost miejsc pracy,na dzień dokonania zgłoszenia o spełnieniu warunków zwolnienia, w odniesieniu do średniego zatrudnienia dotyczącego pracowników zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Zator, z ostatnich 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym rozpoczęto  realizację inwestycji w przeliczeniu na pełne etaty;
b) przedsiębiorstw, które prowadzą działalność gospodarczą poniżej 12 miesięcy przed rozpoczęciem inwestycji - rozumie się przez to przyrost miejsc pracy,na dzień dokonania zgłoszenia o spełnieniu warunków zwolnienia, w odniesieniu do średniego zatrudnienia dotyczącego pracowników zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Zator, z okresu obejmującego wszystkie miesiące działalności przedsiębiorstwa przed rozpoczęciem realizacji inwestycji w przeliczeniu na pełne etaty.
Do nowych miejsc pracy nie zalicza się pracodawcy oraz pracowników zatrudnionych w związku z realizacją projektów finansowanych z  funduszy Unii Europejskiej, zagranicznych środków pomocy albo krajowych środków publicznych.
8. zdarzeniu losowym – rozumie się przez to śmierć pracownika lub zwolnienie dyscyplinarne pracownika.
 
§ 6 Przepisy końcowe
1.     Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Zatora.
2.     Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Małopolskiego i obowiązuje do dnia 31.12.2020 r.
 
                                                                                              Załącznik nr 1
do Uchwały Nr ………….
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia …………………..
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
 
 
                        Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                   32-640 Zator
 
 
Zgłoszenie
 
Zgłaszam zamiar korzystania z pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku nieruchomości na warunkach określonych uchwałą nr ................ Rady Miejskiej w Zatorze z dnia ....................... w sprawie udzielenia pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości w okresie od..................... do ................... w związku z inwestycją powodującą
 /miesiąc, rok/             /miesiąc, rok/   
powstanie nowych miejsc pracy.
 
 
                   I.      Podstawowe informacje o przedsiębiorcy:
 
Numer Identyfikacji Podatkowej /NIP/…..........................................................................
REGON …………………………........PKD …………………………………………….
Forma prawna prowadzonej działalności ………………………………………………...
Rodzaj i opis prowadzonej działalności ………………………………………….………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Numery telefonów kontaktowych.......................................................................................
Imię i nazwisko, telefon osoby odpowiedzialnej za współpracę z urzędem …………….. …………………………………………………………………………………………….
 
II.          Informacje dotyczące inwestycji
 
1.     Adres inwestycji, obręb, nr działki …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
2.     Opis inwestycji
 ……...…………………………………………………….………………………
            ……………………………………………………………………………………            ………………………………………………………………….…………………            ……………………………………………………………………………………            ……………………………………………………………………………………
3.     Data rozpoczęcia  inwestycji
            ……………………………………………………………………………………
4.     Data zakończenia inwestycji
…………………………………………………………………………………
III.       Dane dotyczące stanowisk, na których zatrudniono nowych pracowników
1.      Informacje dotyczące nowozatrudnionych osób
Lp.
Imię i nazwisko
Stanowisko
Okres zatrudnienia
 
 
                II.      Załączniki do zgłoszenia*
1.            Odpis z KRS lub wydruk z CEIDG
2.            Dokumenty potwierdzające stan zatrudnienia pracowników zameldowanych na pobyt stały na terenie Gminy Zator:
- ZUS DRA - deklaracja rozliczeniowa za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia inwestycji;
- ZUS ZUA dla osób nowo przyjętych;
- ZUS RCA – imienny wykaz miesięczny za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia  inwestycji;
- Umowy o pracę zawarte z nowozatrudnionymi pracownikami
 3.       Dokumenty potwierdzające rozpoczęcia i zakończenie inwestycji
 
Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych danych (art. 233 k.k.) oświadczam, że dane zawarte w niniejszym wniosku są zgodne z prawdą.
 
.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/
 
*wszystkie załączniki winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę składającego zgłoszenie

Załącznik nr 2
do Uchwały Nr ………..
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia ……………..
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
 
                      Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                   32-640 Zator
 
 
Oświadczenie przedsiębiorcy
 
W związku z ubieganiem się o uzyskanie pomocy de minimis, w formie zwolnienia z podatku nieruchomości na warunkach określonych Uchwałą Nr ................ Rady Miejskiej w Zatorze z dnia ......................., świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych danych (art. 233 k.k.), oświadczam że:
 
-     spełniam warunki, o których mowa w Uchwale Rady Miejskiej w Zatorze w sprawie udzielenia pomocy de minimis w formie zwolnienia z podatku od nieruchomości,
-     zobowiązuję się niezwłocznie powiadomić organ udzielający pomocy o możliwości przekroczenia granic dopuszczalnej pomocy,
-     nie toczy się przeciwko mnie, jako przedsiębiorcy, postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację,
-     osoby zatrudnione otrzymają wszelkie uprawnienia wynikające z przepisów prawa pracy, z tytułów ubezpieczeń społecznych i norm wewnątrzzakładowych,
-     jestem świadomy wyłączeń programowych w ubieganiu się o pomoc publiczną wynikającą z § 1 ust. 2 ww. uchwały,
-     zobowiązuję się utrzymać nowoutworzone miejsca pracy przez cały przysługujący mi okres zwolnienia,
 
.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/
Załącznik nr 3
do Uchwały Nr ……….
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia …………..
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
 
                       Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                   32-640 Zator
 
            Informacja o otrzymanej pomocy publicznej oraz pomocy de minimis
 
 
Lp.
Organ udzielający pomocy
Dzień udzielania pomocy
Kwota pomocy w euro
Forma pomocy *)

RAZEM
 
*) w przypadku pomocy de minimis niezbędne jest przedłożenie kopii zaświadczenia o pomocy de minimis
 
.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/
Załącznik nr 4
do Uchwały Nr ………
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia …………………..
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
                        
                       Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                    32-640 Zator
 
 
Oświadczenie o nieskorzystaniu z pomocy de minimis
 
 
Stosownie do postanowień zawartych w § 2 ust. 2 pkt 3 niniejszej uchwały składam oświadczenie następującej treści :
 
 „ Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań przewidzianej w przepisach art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 kodeks karny ( Dz. U. Nr 88, poz. 553 ze zm.) – niniejszym oświadczam, że w bieżącym roku oraz w ciągu 2 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku nieskorzystałem(łam) z pomocy de minimis.”

.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                         /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/

Załącznik nr 5
do Uchwały Nr ……..
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia ………………
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
                       Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                    32-640 Zator
 
 
                                   Oświadczenie o średniomiesięcznym zatrudnieniu
 
Oświadczam, że średniomiesięczne zatrudnienie, w rozbiciu na poszczególne miesiące, za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia inwestycji, kształtuje się następująco:
L.p.
Miesiąc / Rok
Ilość etatów w poszczególnych miesiącach
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
 
Średniomiesięczne zatrudnienie wynosi:
 
.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/
Załącznik nr 6
do Uchwały Nr ……..
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia ………………
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
 
                       Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                    32-640 Zator
 
 
Oświadczenie przedsiębiorcy, że jego przedsiębiorstwo nie znajduje się
w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw – Dz. Urz. UE C 244 z dnia 01.10.2004 r.
 
 
Stosownie do postanowień zawartych w § 2 ust. 2 pkt 3 niniejszej uchwały składam oświadczenie następującej treści :
 
 „ Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań przewidzianej w przepisach art. 233 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 kodeks karny ( Dz. U. Nr 88, poz. 553 ze zm.) – niniejszym oświadczam, że moje przedsiębiorstwo nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw – Dz. Urz. UE C 244 z dnia 01.10.2004 r.”
 
.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/
 
 
Załącznik nr 7
do Uchwały Nr ……..
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia ………………
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
                       Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                    32-640 Zator
 
                                   Oświadczenie dotyczące powiązanych jednostek gospodarczych
 
Oświadczam, że ……………………………………………………………………………..
                                        /nazwa przedsiębiorstwa/
a.       nie spełnia wymogu zapisu artykułu 2 ust. 2 Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. L 352 z 24.12.2013, str. 1-8), dotyczącego „powiązanych jednostek gospodarczych”.*
b.      spełnia wymóg zapisu artykułu 2 ust. 2 Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. U. L 352 z 24.12.2013, str. 1-8), dotyczącego „powiązanych jednostek gospodarczych”*, a powiązanymi jednostkami są:
 
L.p.
Nazwa przedsiębiorstwa (pełna)
Adres siedziby
NIP

.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/
*niepotrzebne skreślić
Załącznik nr 8
do Uchwały Nr ……..
Rady Miejskiej w Zatorze
z dnia ………………
 
.............................................................
/imię i nazwisko / nazwa przedsiębiorcy/
 
……………………………………….
/adres zamieszkania/ siedziba przedsiębiorcy/
                      
                        Burmistrz Zatora
                                    Pl. Marszałka Józefa Piłsudskiego 1
                                    32-640 Zator
 
 
                                   Oświadczenie dotyczące stanu zatrudnienia
na dzień 01 styczeń ……….roku
 
Oświadczam, że  ……………………………….………………………….…………………..
                                                                                              /nazwa przedsiębiorstwa/
na dzień 01.01. ……………..roku, zatrudnia ……………………………….. pracowników,
 
co stanowi …………………………..etatów.
                                                                                      
.....................................                                                         ……………………………………
/miejscowość i data/                                                                                        /pieczęć i podpis zgłoszeniodawcy/

Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl