Ogłoszenie o naborze
na wolne stanowisko w Urzędzie Miejskim w Zatorze
Burmistrz Zatora ogłasza nabór na urzędnicze stanowisko ds. płac i rozliczeń pracowniczych oraz księgowości budżetowej jednostek oświatowych w Dziale Rozwoju Oświaty i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Zatorze, w pełnym wymiarze czasu pracy.
Liczba kandydatów do zatrudnienia: 1 osoba.
Niezbędne wymagania stawiane kandydatom:
- Wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności rachunkowość lub finanse lub finanse i rachunkowość lub zarządzanie lub zarządzanie finansami lub zarządzanie kadrami.
- Obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2022 r., poz. 530).
- Pełna zdolność do czynności prawnych.
- Korzystanie z pełni praw publicznych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku objętym naborem.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Minimum 6 miesięcy udokumentowanej pracy w zakresie płac.
Wystąpienie powyższych braków formalnych powoduje odrzucenie oferty.
Wymagania dodatkowe:
- Znajomość ustawy Karta Nauczyciela, o finansowaniu zadań oświatowych, prawo oświatowe, o finansach publicznych, o rachunkowości w tym szczególnie zasady rachunkowości, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o samorządzie gminnym, KPA, obsługa programów płacowych, programów księgowych, programu PŁATNIK, pakietów biurowych i arkuszy kalkulacyjnych, sprawne redagowanie pism urzędowych oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych.
- Pożądane cechy osobowości: umiejętność pracy w zespole, samodzielność, rzetelność, kreatywność, operatywność, umiejętność analizy zagadnienia i jego oceny, duże zaangażowanie w pracę, odporność na stres, komunikatywność, sumienność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność.
ZAKRES PODSTAWOWYCH OBOWIĄZKÓW:
I. W zakresie spraw finansowo – księgowych:
- Sporządzanie list płac pracownikom podległych jednostek oświatowych oraz innych dokumentów finansowych jak również wypłacanie należności na ich podstawie,
- Prowadzenie całości dokumentacji zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich i urlopów rodzicielskich z tytułu ubezpieczeń społecznych.
- Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu dla pracowników jednostek oświatowych i zleceniobiorców w tym do celów emerytalnych i rentowych.
- Naliczanie składek ZUS oraz rozliczanie ich z ZUS - em.
- Naliczanie zaliczek na podatek dochodowy i przekazywanie ich do Urzędu Skarbowego.
- Rozliczanie umów cywilno- prawnych.
- Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dla pracowników oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych oraz ich wysyłanie,
- Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych do Urzędu Skarbowego, ZUS - u, oraz innych organów publiczno - prawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami i ich wysyłanie.
- Rozliczanie potrąconych dobrowolnych składek na wypadek zdarzeń losowych – sporządzanie wniosków o wypłatę świadczeń.
- Naliczanie i rozliczanie składek PFRON.
- Sporządzanie sprawozdań z wynagrodzeń.
- Dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących wykonywanych operacji finansowych.
- Współpraca z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
- Naliczanie odpisów na ZFŚS.
- Nadzór finansowy nad wykorzystaniem środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych oraz kontrola ZFŚS.
- Gromadzenie, kwalifikowanie, przechowywanie i archiwizacja dokumentów finansowych.
- Przygotowywanie sprawozdań, zestawień, raportów oraz innych dokumentów finansowo – księgowych na potrzeby organów kontrolnych.
- Wykonywanie obowiązków związanych z prowadzeniem pracowniczych planów kapitałowych, w tym w szczególności terminowym odprowadzania wpłat oraz prowadzenia i archiwizacji dokumentacji, obsługa uczestników PPK i przekazywanie informacji instytucji finansowej oraz uczestnikom PPK,
- Dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych.
- Przyjmowanie oraz sprawdzanie zgodności dokumentów księgowych:
- pod względem formalnym polegającym na ocenie, czy treść i forma dokumentu księgowego jest zgodna z przepisami prawa i wewnętrznymi regulacjami jednostki oraz czy dokument został, sprawdzony i potwierdzony podpisem przez właściwe osoby,
- pod względem rachunkowym polegającym na sprawdzeniu poprawności arytmetycznej obliczeń,
- pod względem finansowym, czy jest zgodność z zawartą umową i aneksami oraz z terminem wykonania, czy załączono dokumenty wskazane w umowie, a w szczególności protokoły odbioru, kosztorysy.
- Prowadzenie ewidencji księgowej w systemie finansowo – księgowym wszystkich zdarzeń finansowych jednostek oświatowych w tym ZFŚS oraz sprawdzenie ich zgodności:
- pod względem finansowym z zawartymi umowami, angażami i aneksami i terminem ich wykonania,
- pod względem rachunkowym z załączonymi dokumentami tj. protokołami odbioru, kosztorysami.
- Terminowe dokonywanie zapłaty z tytułu zaciągniętych zobowiązań.
- Weryfikacja angaży pracowników jednostek oświatowych z arkuszami organizacji.
- Naliczanie subwencji dla poszczególnych jednostek oświatowych według metryczki subwencji oświatowej.
- Weryfikacja sporządzonych budżetów przez jednostki oświatowe w zakresie płac i ZFŚŚ.
- Sporządzanie zarządzeń w zakresie zmian w planach finansowych jednostek oświatowych.
II. W zakresie spraw organizacyjno-kancelaryjnych:
- Prowadzenie wykazu i zbioru obowiązujących przepisów, stałą ich aktualizację oraz szczegółową znajomość w celu właściwego stosowania.
- Prowadzenie teczek, rejestrów kancelaryjnych oraz teczek pomocniczych przewidzianych w instrukcji kancelaryjnej.
- Przekazywanie uporządkowanych akt do archiwum zakładowego w terminie przewidzianym w instrukcji kancelaryjnej.
- Współdziałanie ze wszystkimi stanowiskami pracy w Urzędzie oraz dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie prowadzonych przez siebie spraw.
- Ochrona informacji niejawnych.
- Ochrona danych osobowych.
- Na zajmowanym stanowisku pracownik będzie podporządkowany Kierownikowi Działu Rozwoju, Oświaty i Zdrowia.
- Zastępstwo za pracownika w czasie trwania dłuższej nieobecności w pracy sprawować będzie inspektor ds. księgowości budżetowej oświaty.
- Sprawowanie zastępstwa i wykonywanie zadań ustalonych dla inspektora ds. księgowości budżetowej oświaty.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza oraz Kierownika Działu Rozwoju, Oświaty i Zdrowia.
Warunki pracy:
- Miejsce: Urząd Miejski w Zatorze, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, 32- 640 Zator, teren Gminy Zator.
- Umowa o pracę.
- Wymiar czasu pracy: pełny etat.
- Praca na stanowisku nie jest narażona na występowanie ciężkich i szkodliwych warunków pracy.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miejskim w Zatorze, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny.
- Życiorys (CV) - z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej.
- Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje dodatkowe (np. uprawnienia).
- Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach.
- Kserokopie świadectw pracy z poprzednich zakładów pracy.
- Składane pod rygorem odpowiedzialności karnej (wpisać klauzulę):
- oświadczenie o niekaralności (za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe) lub zaświadczenie o niekaralności,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku ds. płac i rozliczeń pracowniczych oraz księgowości budżetowej jednostek oświatowych w Dziale Rozwoju Oświaty i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Zatorze, w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 Ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. 2022 r. poz. 530), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego stopień niepełnosprawności.
- Klauzula RODO – zgodnie z załącznikiem do ogłoszenia lub do pobrania w pok. 105 w Urzędzie Miejskim w Zatorze.
Pozostałe informacje.
1. Planowany termin zatrudnienia – 10.10.2022 r.
2. List motywacyjny i szczegółowe CV powinny być opatrzone klauzulą :
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781)”.
3. Dokumenty aplikacyjne należy składać wyłącznie w wersji papierowej do dnia 26.09.2022 r., w godzinach pracy Urzędu, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Zatorze, Biuro Obsługi Klienta, 32-640 Zator, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. płac i rozliczeń pracowniczych oraz księgowości budżetowej jednostek oświatowych w Dziale Rozwoju Oświaty i Zdrowia Urzędu Miejskiego w Zatorze, w pełnym wymiarze czasu pracy.
4. W przypadku składania oferty za pośrednictwem poczty decyduje data i godzina wpływu do Urzędu Miejskiego w Zatorze.
5. Oferty, które wpłyną do Urzędu Miejskiego po wyżej ustalonym terminie nie będą rozpatrywane.
6. Ocena złożonych ofert pod względem formalnym nastąpi w dniu 27.09.2022 r.
7. Informacja o osobach, które spełniły wymagania formalne i zakwalifikowały się do dalszego etapu naboru, umieszczona zostanie na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego w Zatorze.
8. Test kwalifikacyjny odbędzie się w dniu 03.10.2022 r. (poniedziałek) o godz. 8.30 w Urzędzie Miejskim w Zatorze, 32-640 Zator, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1. (sala nr 113, parter).
9. Trzy osoby, które uzyskają najwyższą liczbę punktów z testu, jednak nie mniej niż 60 % możliwych do uzyskania punktów, zostaną zaproszone na rozmowy kwalifikacyjne, które odbędą się w Urzędzie Miejskim w Zatorze, 32-640 Zator, Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1, w dniu 03.10.2022 r. (poniedziałek) od godz. 10.00.
10. Ostateczną decyzję o zatrudnieniu na stanowisko objęte naborem podejmuje Burmistrz Zatora, biorąc pod uwagę wynik testu i rozmowy kwalifikacyjnej.
Burmistrz Zatora
Mariusz Makuch
Zator, dnia 14.09.2022 r.