do góry
Kalendarium wydarzeń
poprzedni miesiąc marzec 2024 następny miesiąc
Pn Wt Śr Cz Pt Sb N

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje z witryny, dodaj swój adres e-mail.

Strona główna / Urząd / ISO 9001 / Certyfikat ISO 9001:2008 dla Urzędu w Zatorze

Certyfikat ISO 9001:2008 dla Urzędu w Zatorze

W dniu 6 lipca 2012 r. podczas sesji Rady Miejskiej w Zatorze odbyło się uroczyste wręczenie certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2008.

Certyfikat ISO 9001:2008 wręczył Burmistrzowi Zatora Zbigniewowi Biernatowi przedstawiciel Jednostki Certyfikującej IMQ S.A. Zakres certyfikacji obejmuje realizację zadań własnych gminy, zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz zadań powierzonych. Poza certyfikatem ISO 9001:2008 otrzymaliśmy również prestiżowy certyfikat IQNet – międzynarodowej sieci skupiającej wiodące na całym świecie jednostki certyfikujące oraz zostaliśmy wpisani do międzynarodowej bazy IQNet. Posiadanie certyfikatu IQNet jest skutecznym narzędziem promocji gminy.

System Zarządzania Jakością został wdrożony w Urzędzie w ramach realizacji Programu doskonalenia jakości usług publicznych w urzędach Dolnego Śląska i Małopolski z wykorzystaniem doświadczeń Urzędu Miasta w Dzierżoniowi współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 - 2013 Priorytet V. Dobre Rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

Wdrożenie systemu jakości nie kończy się w momencie otrzymania certyfikatu- to dopiero początek drogi. System Zarządzania Jakością, musi podlegać ciągłemu doskonaleniu , w celu poprawy funkcjonowania Urzędu oraz świadczonych obsług dla mieszkańców, turystów, przedsiębiorców.

Wdrożenie systemu zarządzania jakością wg. normy PN – EN ISO 9001:2009 pozwoli nam osiągnąć korzyści wewnętrzne i zewnętrzne tj.:

  • uzyskanie wyższego stopnia wiarygodności i skuteczności zarządzania wobec klientów zewnętrznych- uznanie i wzrost zadowolenia i zaufania mieszkańców do realizowanych usług;
  • przełamanie barier i stereotypów zachowań w relacjach urzędnik – klient;
  • skrócenie czasu trwania i oczekiwania przez klienta na realizowanie usługi;
  • poprawa wizerunku organizacji pracy oraz całego urzędu w oczach obywateli – zwiększenie prestiżu;
  • wypracowanie przejrzystej struktury organizacyjnej, jasne określenie kompetencji i odpowiedzialności poszczególnych pracowników;
  • poprawa przepływu informacji między poszczególnymi referatami i pracownikami;
  • wzrost efektywności wykorzystania środków finansowych;
  • poprawa realizowanych procesów;
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl
Urząd Miejski Zator Plac Marszałka
Józefa Piłsudskiego 1,
32-640 Zator
Telefon:
+48 33 841 22 12
E-mail:
gmina@zator.pl